شناسهٔ خبر: 26348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت:

بهره‌برداری از پروژه ملی كمربندی گالیكش در شرق گلستان

كمربندی گالیكش رئیس شورای حمل و نقل گلستان گفت: بهره‌برداری از كمربندی گالیكش با اعتبار ۶۴ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال همزمان با ایام هفته دولت در شرق استان آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری گفت: ساخت این پروژه با مساعدت و تامین اعتبار از سوی نمایندگان وزارت راه و شهرسازی همچون اداره كل راه و شهرسازی و نماینده مجری كل در استان در دو باند شمالی و جنوبی احداث شده است.

وی، طول این پروژه ملی را، سه كیلومتر و ۷۵۰ متر بیان كرد و گفت: زیرسازی و آسفالت باندهای شمالی و جنوبی آن توسط نماینده مجری كل در استان انجام شده است.

به گفته مبارك قدم، اداره كل راه و شهرسازی استان نیز، بتن RCC كه نوعی بتن غلتكی از انواع بتن‌های نوین است و همچنین رفوژ میانی، جدول و آسفالت لایه نهایی پروژه را انجام داده است.

وی ادامه داد: اعتبار صرف شده از سوی اداره كل راه و شهرسازی برای اقدامات مرتبط از محل منابع سازمان راهداری و استانی تامین شده و طی دو قرارداد پیمانكاری به اجرا درآمده است.

مبارك قدم یادآورشد: این كمربندی از ابتدای شهر گالیكش تا انتهای آن امتداد دارد و به شكل دو باند رفت و برگشت جداشده با رفوژ وسط است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان در ادامه از بهره‌برداری چهار پروژه راهسازی دیگر همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی پنج پیكر در بندرتركمن و راه روستایی دشت حلقه – سارلی سفلی در مینودشت است كه با اعتبار ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: بهره‌برداری از پروژه احداث آبنما در پل سه راهی مائیان و سه راهی طاویر در شهرستان علی آباد كتول با اعتبار ۴ میلیارد و ۷۰۰  میلیون ریال از محل منابع استانی اداره كل نیز، پروژه‌های دیگر هستند.

نظر شما